zaterdag 13 juli 2013


Toekomst cosmetica voorspellen

Ieder seizoen komen de beautymerken weer met de gaafste nieuwe producten. Soms sta ik er versteld van hoe snel een product zich kan ontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de nagelstickers (wie heeft er nog zin om uitgebreid te priegelen met designs als je ze kan plakken?) en gel-nagel-kits (ik heb geen gekleurde nagellak meer aangeraakt sinds ik ben begonnen). Maar ook foundations bijvoorbeeld, tegenwoordig zijn ze zelfs goed voor je huid (door allemaal toegevoegde ingrediënten) en heb je er soms meer baat bij om wél een foundation op te doen (SPF, vitaminen, enzovoort) dan helemaal niks. Kan je nagaan hoe snel de producten zich op het moment ontwikkelen. Wat zal de toekomst ons brengen?
Soms vind ik het leuk om te fantaseren over de toekomst. Niet alleen die van mijzelf maar ook van alles om mij heen. Laten we nu eens kijken naar de toekomst van cosmetica. Wat denken jullie dat er over zo’n 10 á 20 jaar op de markt is? Laten we samen de toekomst van cosmetica voorspellen!

Zachte gladde mascara

Iets wat mij betreft nog veel verbetering kan gebruiken: mascara. Als ik mijn wimpers voel met mascara dan voel ik altijd een hard, zanderig iets. Ik denk dat er een moment komt waneer er mascara’s zullen zijn die er voor zorgen dat je wimpers echt aanvoelen alsof ze heel zacht en glad zijn, net als natuurlijke wimpers. Dat ze er daarom ook uit zien zoals een pakje met hele mooie nepwimpers bijvoorbeeld.

Intelligente cosmetica

Er wordt nu weleens geroepen dat een foundation zich aanpast aan de kleur van je huid, natuurlijk klopt dat niet helemaal. Een foundation kan niet nadenken. Wel denk ik dat er steeds meer ‘intelligente’ cosmetica zal komen. Producten die zich aanpassen aan je huidtype bijvoorbeeld. Foundation die je huid mat maakt als je huid snel vettig is, maar bij een andere huid juist meer glans creëert omdat de huid droog is. Lipgloss die automatisch binnen de lijntjes blijft, dat soort dingen.

Semi-permanente lipgloss

Het is de beautyindustrie al gelukt om een hele vaste lipkleur te creeren, de lipstain. Dit trekt echt je lippen in, ziet er uit als lipstick/een tint en zorgt er voor dat je lippen de hele dag door één kleur blijven. Er is één product waarbij zoiets nog onmogelijk lijkt: lipgloss. Lipgloss gaat vrij snel van de lippen af en het is moeilijk om daar iets ‘semi-permanents’ voor te bedenken. Ik denk echter wel dat dit er aan zit te komen. Een gloss die echt 8 uur mooi blijft zitten. Een soort van Sensationails voor lippen, ofzo.

Permanent ontharen voor thuis

Ik weet dat er flits-apparaten zijn voor thuis (ik heb ze ook getest) maar er bestaat nog geen manier om thuis echt permanent haar te verwijderen. Ik denk dat dit er aan zit te komen. In fact, ik denk dat dit zo enorm makkelijk gaat worden dat we op een gegeven moment allemaal haarvrij zullen zijn en scheermesjes, wax salons en andere bedrijven die met ontharen te maken hebben dit zullen voelen. Als in, ze krijgen veel minder klanten.

Robots

Ok misschien niet heel realistisch maar hé, ik zou het wel erg leuk vinden! Robots die massages kunnen geven, je haar kunnen doen en je op kunnen maken. Iedere dag te gebruiken. Yes please!
En wat denken jullie? Doe eens gek, denk na over de toekomst. En kinderen (en kleinkinderen..) van me die dit ooit zullen lezen.. laat eens een comment achter of het uit is gekomen! Vinden we leuk, hier in 2013.


Artikel door : Mascha beautygloss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten